maanantai 8. toukokuuta 2017

Klassinen ranskis ja kynsi-ihmettelyä

Heipparallaa! Mä vähän pelkäsin että pystynkö viikonloppuna tekemään lakkauksia ollenkaan, kun mun mies lähti reiluksi viikoksi Espanjaan kielimatkalle ja mä olen sitten koirien yksinhuoltajana täällä. Kun koko ajanhan nuo ovat jotain vaatimassa :D No, onneksi ovat olleet hyvinkin rauhallisia ja mä pystyin istumaan kynsipöydän ääreen.
Mulla on kaikkia ihania uusia leimauslaattoja ja -lakkoja ja silti päädyin tekemään perinteisen ranskalaisen manikyyrin. Nyt vain tuntui siltä että pitää saada siistit "aikuiskynnet". Mutta ennen kun päästään näihin lakkauksiin, mun on pakko ihmetellä teillekin kynsieni huonoa kuntoa. Suurimalla osalla taitaa olla niin, että kesällä kynnet ovat hyvässä kunnossa ja talvella kylmyyden ja kuivuuden vallitessa saattaa tulla liuskottumia ja kynnet katkeilla. Mulla itselläni ei yleensä ole selkeää eroa kesän ja talven välillä. Mutta nyt kevään aikana, ihan tässä viimeisten viikkojen kuluessa, mun kynnet on katkeillut ihan koko ajan ja liuskottuukin aika pahasti. En kyllä ymmärrä mistä se johtuu. Ruokavalio on sama kuin ennenkin ja popsin päivittäin mm. kalkkia sisältävää ravintolisää. Ja jos mun kynnet on jotenkin kuivemmat kuin yleensä, en siihenkään keksi mitään syytä. Samat voiteet ja öljyt käytössä kuin ennenkin. Stressinkään ei pitäisi mitenkään suuremmin vaivata. Tosi ärsyttävää kun joudun koko ajan lyhentämään kynsiä enemmän ja enemmän. Sinänsä se ei ole ole ulkonäöllisesti ongelma, koska mulle lyhyetkin kynnet on ihan ok, mutta ne alkaa olemaan epämiellyttävän tuntuiset, kun olen tottunut toimimaan vähän pidemmillä raapimilla. Tuleeko teille mieleen mikä voisi olennaisesti vaikuttaa kynsien kuntoon, mitä en ehkä ole tullut ajatelleeksi?


Sitten lakkaukseen. Ranskiksen pohjana on tuttuun tapaan Essien Sugar Daddy. Laitoin sitä vain yhden kerroksen, kun mulla ei ollut pahemmin värjäytymiä kynsissä eikä ne siksi tarvinnut juurikaan peittoa. Tipit tein kynsivinyylien avulla ja valkoisena lakkana Essencen Wild White Ways. Tein tipeistä aika paksut, koska halusin huijata kynnet näyttämään vähän pidemmiltä kuin ovat. Ja kyllähän ne näyttävätkin. Joskin niistä tuli vähän liiankin paksut, sitä on jotenkin vaikea musta arvioida ennen kuin lakka on kynsillä.
En kaivannut ranskiksen kaveriksi mitään kummenpia koristeluita, lisäsin vain päälle OPI:n Pure 18K White Gold & Silver Top Coatia. Päällyslakkana ensin kerros HK Girliä ja sitten kerros Kineticsin SolarGel Top Coatia.

Kyllä ranskis tekee aina kynsistä siistin näköiset :)


Kynsillä:
  • Essie Sugar Daddy
  • Essence Wild White Ways
  • OPI Pure 18K White Gold & Silver Top Coat
  • Glisten & Glow HK Girl Top Coat
  • Kinetics Nails Systems SolarGel Top Coat

8 kommenttia:

  1. Sama ongelma kynsien kanssa täälläkin! En koe muuttaneeni tapojani, mutta jostain syystä kynnet on huonommassa kunnossa kuin pitkään aikaan.
    Kauniit kynnet, tämmöiset mulla on itsellänikin ollu toteuttamis-listalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumma juttu, olisko sitten niin että kevät on kaikkine säävaihteluineen rankaa aikaa kynsille...

      Kiitos Milba! :)

      Poista
  2. Ihana simppeli ranskis <3 sulla on niin pitkä kynsipeti että ei haittaa vaikka pituutta on vähemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei se sinänsä haittaa, mutta esimerkiks kaikki leimakuviot on sen verran isoja, että saisi kynnet vähän kasvaa pituutta.

      Kiitos Taina!

      Poista
  3. Kauniit! Olen huomannut jo monena keväänä, että kynnet menee huonoon kuntoon. Niin on nytkin. Tiedä sitten mistä se johtuu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa, tämä onkin siis ihan yleinen vaiva, hyvä tietää ettei tämä sitten olekaan niin ihmeellistä :D

      Kiitos Marppa!

      Poista
  4. Ihanan simppeli ja kaunis lakkaus! =)
    Mulla oli viime talvena yllättävän hyvässä kunnossa kynnet, aloin silloin käyttämään(vuoden vaihteessa) Trindin nail repairia ja kynnet alkoivat kasvamaan ihan kohisemalla. Tänä talvena ei... Hirveitä liuskottumisia ja katkeilimisia pitkin talvea :P Oikein ärsyttänyt koko juttu ja blogin puolellakin ollut hiljaista siitä syystä :( Jos nyt VIHDOINKIN alkaisi tuo aurinko vaikuttamaan enemmän ja kynnet pääsisi kasvamaan =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut talven ajan kynnet hyvässä kunnossa eikä ne katkeilleet juuri yhtään. Mutta nyt sitten senkin edestä. Täytyy varmaan ottaa nail repair taas käyttöön.

      Kiitos paljon! <3

      Poista